måndag 13 april 2009

Om Swedbank Stadion i Malmö: 7-2 till Kvällsposten mot Aftonbladet!


För en stund sedan dök Kvällsposten/Expressen och Aftonbladet upp. Jag sliter genast åt mig sportbilagorna. Frågan som gäller är vilken av tidningarna som har bästa förhandsmaterialet om Sveriges finaste fotbolls arena som invigs med start kl. 16.45 i dag och sedan med matchen MFF-ÖIS.
Vem som vinner den sportbilagematchen gick snabbt att konstatera. Ungefär vad det tar för en rökare från Zlatan att leta sig in i nätmaskorna. Det blev spel mot ett mål. Aftonbladet verkar t o m spela utan målvakt, "flygande" som vi alltid sa som barn.
Kvällsposten vinner en utklassningsseger med 7-2-läs sju sidor om MFF:s nya arena mot två futtiga i AB.
Tänk så här.
Om det varit Hammarby som i dag skulle inviga en ny flott arena. Gissa hur många sidor Aftonbladet hade haft? Ja, just det, en hel bilaga...
Kvällsposten har verkligen gått husesyn. Jag fastnar för mycket, tex att det finns 458 fräscha toaletter.
Alla vi som genom åren upplevt Stadions pissränna vet vad jag talar om. Stanken påminde om soptipparna i Calcutta. På Swedbank Stadion finns det t o m några urinoarer med utsikt över planen.
Bara en sådan sak.
Matchen då? Hur slutar den?
2-1, tippar jag. Det här är ett s k Ingegerd-tips. Det vet ni inte vad det är, men det vet jag. Och det räcker länge.
Avspark!


1 kommentar:

  1. Jag vet också vad som menas med Ingegerd-tips. Jag tippar dock 3-0. Solklart!

    SvaraRadera