måndag 13 april 2009

BILDEXTRA: PO MATCH MED TODDE!


Tänk er att få träffa två MFF-legendarer direkt, Calle Palmér och Bertil "Klumpen" Nilsson.
-Dig minns jag, sa Calle och log sitt vanliga spjuverleende.
-Todde, sa "Klumpen" och kramade mig ömt.
Sicken tur jag hade. Matjord. Och då var det fortfarande mer än två timmar kvar till matchen började mellan MFF-ÖIS.
Jag tror t o m att "Klumpen" försökte pussa mig, så glad blev han över att få träffa mig.

Ja, sedan dök Einar Malmborg upp. Einar var under många år en viktigt kugge på ledarsidan i MFF-maskineriet.
-Todde, skrek han.
Och fortsatte:
-Det var jag och Inge Blomberg och din farsa Calle Rockbäck som plockade fram dig som MFF-maskot i början av 1990-talet. Det var häääärligt att få träffa dig!

Einar hade inte mer än släppt greppet förrän Malmös gigant till hövding, IImar Reepalu, tog mig i sin famn.
-Dig känner jag inte, sa IImar och plirade lurigt mot mig.
-Men du är gosig, fortsatte han.
Ja, så spelar jag inte tennis heller, tänkte jag, men sa inget. Vem vill fördärva en sådan här fin premiär dag? Ny arena och allting och så skulle IImar hålla tal och klippa invigningsband.
Jag försökte vara helt naturlig.

Nämen dra på trissor. Är det inte självaste Anders Andersson som kramar om mig?
-Oj, sa han och träffade rätt direkt.
-Det är ju Todde! Har man sett, sa han och viftade med mig mot sitt lilla barn i barnvagnen.
-Har du sett sicken katta, sa han.
Ja, där ser man.

Nu trodde jag det var slut med kramande, men ack vad jag bedrog mig. Författaren och f d MFF-spelaren Björn Ranelid kom ångande med några TV-team i släptåget.
Todde, sa han och tappade för en gång skull målföret.
-Todde, jaha...vem, alltså...
Todde Jönsson.Yttern. Kobent. Lagledare för Krister Kristensson och Bosse Larsson.
-Jaså, honom känner jag väl till. Det var som tusan.
Ja, så blev det ännu en kram. Nu en författarkram. Tack Björn Ranelid, tack, tack...

Ja, sedan av bara farten sprang nästan MFF-tränaren Roland Nilsson omkull mig.
-Du var en trevlig filur, sa han och skyndade vidare. Han hade bråttom och tyckte inte det var någon bra idé, att jag följde med och laddade spelarna inför matchen mot ÖIS.
Det behövdes inte. De var redan laddade med Toddes dunderkur. Det händer nämligen saker som Roland inte har en aning om.



COPYRIGHT TEXT OCH BILDER: CALLE ROCKBÄCK MFF BLOGGEN

Läs också Tobias Christofferssons matchreferat HÄR!
Mera MFF-Godis. MFFtv HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar