onsdag 15 april 2009

BANK PÅ RÅSUNDA!

Bilden här ovanför är helt ljuvlig: rena titt-godiset. Det är nämligen MFF-orkestern som gästspelar på Råsunda för snart 60 år sedan.
Vi som har varit med, glömmer aldrig denna sagolika orkester i sina ljusblåa uniformer. Det var tut i luren och bank på trumman, före matchen, i halvtid och i vissa fall även efter matchen. Tamburmajorens taktfasta svängande med staven gav alltid själva matchen en högre status.
Varför man gästspelade på Råsunda den gången vet jag inget om. Matchen mot AIK lär MFF har vunnit med 3-1. Därför tippar jag samma resultat nu. MFF vinner över AIK på Råsunda på torsdag kväll med 3-1.
Men oj, vad jag saknade MFF-orkestern i halvtid i invigningsmatchen mot ÖIS. Brandkårens orkester kunde väl få kommit och tuta och banka en stump?

Inför matchen mot Örgryte på annandagen lämnade signaturen Grantoppen en kommentar på mitt inlägg och tippade 3-0 till MFF. Det visade sig stämma. Därför bad jag Grantoppen komma med ett nytt tips inför matchen mot AIK.
-OK, det blir 2-0 till MFF, säger Grantoppen som har en blogg och den hittar du HÄR.

Och givetvis ska du kolla in vad Tobias skriver inför matchen HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar