tisdag 26 maj 2009

Zlatan speklar? Här sätt hans namn på MFF:s matchtröja.

I dag är det en sådan dag, då man känner för en story som hör rötmånaden augusti till.
Jag kliver in i MFF-shoppen med svårmod och klumpedunsens tunga steg. Tobias Hyséns lätta fötter känns som en mardröm.
I ett hörn står Jessica och pressar namnet Ibrahimovic på en matchtröja. Jag stirrar fånigt och kan nästan ta på de lätta italienska molnen som seglar upp i mitt trötta huvud.
Vi tar det igen:
I ett hörn står Jessica och pressar namnet Ibrahimovic på en matchtröja!!!
Zlatan spelklar för MFF! Vilket scoop!

Äntligen är det slut med måltorkan. Bengt Andersson i GAIS ska redan på söndag få kröka rygg för Zlatans kanoner. Jag drabbas av yrsel men vaknar upp av att Jessica trumpetar i mitt öra.
-Det är en beställd barntröja med Zlatans namn, en matchtröja, visst.
-Du ser väl att jag pressar på Ibrahimovic på ryggen, men det är inte på riktigt. Det är till ett litet barn!
Jessica betonar det där sista med extra kraft.
Barntröja?
Tablå.
På onsdag ska jag på utflykt med Rolf, äggamackor och kaffe. Rolf lirade i IFK Malmö på Inge Blombergs tid.
Aldrig får man vara glad.
Suck!



För övrigt kan jag berätta att samtliga biljetter till EM-finalen den 29 juni är slut. Jag köpte de fyra sista...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar