söndag 17 maj 2009

Depp i Hammarby och grattis till Zlatan!


Jag fick detta mail från en riktigt fin kompis i Stockholm. För att försöka trösta hans dystra tankar lägger jag in både Nacka och Hinken från en svunnen tid i Hammarby.

Calle,
ni kan väl vara snälla i dag!
Det är så enkelt att spöa Bajen för närvarande att jag ber dig säga
till grabbarna att inte vara alltför hårda med ett lag i förfall.
Jag hade hoppats att du och jag kunde sitta ihop på läktaren. Jag
skulle vilja att du fick vara med om en match på Söderstadion.
Det är verkligen en liten gryta nära spelarna, faktiskt klassad som
en av Europas 12 bästa arenor i en brittisk fotbollstidning
MFF:s andretränare snackar bara goja när han intervjuas på Hammarby
Fotbolls hemsida inför matchen i dag.
Han säger absolut ingenting av värde.
Snackar mest om matchen i fjol då MFF vann med 6-3!
Men som sagt var. Ett mirakel skall till om Bajen skulle klara
matchen i dag med mindre siffror än i fjol.
Jag tippar 8-0 (2-0) till MFF.
På allvar!
(I Stockholmsmedierna har det varit helsidor denna vecka om Hammarbys
ekonomiska kris. Är det någon som bryr sig i Skåne?)
Fotbollshälsning
Vännen från Hammarby

Här kommer påfyllnad från Hammarby-kompisen efter att han kollat in bilderna i inlägget.
Rekordmagasinet med Nacka har han i sin stora samling. Däremot inte porträttet av Hinken som på sin tid var en fruktad center, värvad från Djurgården till Hammarby efter säsongen 1953.
Polaren skriver:

"Lill-Hinken (Folkes son) och jag spelade i samma lag som barn.
Jag värvade honom till mitt 7-mannalag i St Erikscupen - han är ett eller två år yngre än jag -men var bäst redan då, när vi var 10, 11 år.
Han gjorde väl t o m en landskamp (eller var det B-landslaget), men bröt benet och fick avbryta karriären för tidigt."

Tack för den pärlan!
Nu snart match.


Senaste nytt! Mehmeti skadad. Läs Sydsvenskan HÄR!
MFF grattar Zlatan. HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar