söndag 31 maj 2009

GULD-minnen från MFF-GAIS! ZLATANS KLACK!

Tack mina hjältar för ni räddade matchen mot GAIS. Innan matchen började kallades 14 av er som var med i Múnchen 1979 i Europacupfinalen, in på Swedbank Stadion.
Vissa med portvinstå.
Vissa med söndersparkade knäskålar.
Vissa andra med raserade höfter.
Det är ett dyrt pris ni fått betala för en gedigen insats i den ljusblåa tröjan. Publiken på Swedbank Stadion ställde sig upp och gav er sin kärlek.
Stora och mäktiga känslor.

När livet log och MFF ledde med 2-1 mot GAIS förkunnade speakern: Zlatan vann skytteligan i Italien.
Nytt jubel.
Åter stora och mäktiga känslor.
Men varför inte spela upp Zlatans klack i mål som gjorde honom historisk? Varför sover personalen på Stadion?
Zlatan-Sveriges och MFF:s bästa lirare genom tiderna.
Jag fortsätter min kampanj för en staty av Zlatan i diabas.
Drömmen kostar ca 800 000 kronor.
Placering?
Mitt på det nya torget framför Stadion. Och döp om Swedbank (urlöjligt namn) Stadion till ZLATANS STADION.
NU!
Kom igen! Jobba för en staty av Zlatan i diabas-se min egen tillverkade bild i diabas här ovanför.
Matchen då?
Den tar vi en annan gång. Om jag skulle skriva en kommentar just nu blir det en massaker på RolleGren och det känns inte begåvat.
Jag ber att få återkomma i ämnet.

Sydsvenskan ger oss detta:
Fakta-Skyttekungar
Endast åtta svenskar har tidigare blivit skyttekungar i länder utanför Sverige:
Gunnar Nordahl, Milan (Italien), 1950, 1951, 1953, 1954 och 1955.
Gunnar Andersson, Marseille (Frankrike), 1952 och 1953.
Ove Kindvall, Feyenoord (Holland), 1968 och 1971.
Ove Grahn, Lausanne (Schweiz), 1973.
Mats Magnusson, Benfica (Portugal), 1990.
Henrik Larsson, Celtic (Skottland), 1999, 2001, 2002, 2003 och 2004.
Daniel Nannskog, Stabaek (Norge), 2006 och 2008.
Rade Prica, Ålborg (Danmark), 2007.

Och till slut:
NJUT!
Zlatan klackarnas skyttekung-nu för alltid. Se HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar