tisdag 16 februari 2010

MFF-Atlético Madrid 1966. Vilka är spelarna på bilderna?

Jakten på Europacupmatchen mellan Malmö FF-Atlético Madrid 1966, rullar vidare.
Här ovanför de spanska tidningssidorna som vännen Luis, Atlético Madrid supportern, mailat över till mig. Luis bor i Madrid och är alltså spanjor.
Jag bröt ut bilderna från sidorna. Det blev ingen vidare kvalité, men får duga. Nu är frågan vilka MFF spelare det är på de minst sagt unika bilderna.
Vissa tror jag mig fixa. Kanske. Alla förslag emottages med tacksamhet.

MFF:s målvakt kan vara reservkeepern Lars Alfelt. Vem MFF:s utespelare är vet jag inte. Jan Bengtsson? Jag tror det är deras högerytter Cordona som gör 1-0. Matchen spelades på Malmö Stadion och slutade med förlust 0-2.
Här ringer det ingen. Högerinnern Luis? MFF:s spelarna är "Tejpen Björklund längst fram och, här är jag osäker, Roland Löwegren?


Tre bilder som säger mig nada. Kanske är det Jörgen Ohlin på den mittersta bilden. Han gjorde tröstmålet i returmatchen i Madrid, förlust med 3-1. Är det Bertil Elmstedt här ovanför?
Ja, det här är MFF tränaren Antonio Durán tillbaka i Madrid. Han spelade själv en gång i tiden för Atlético Madrid. Honom är jag säker på att jag känner igen. Skönt.
Det finns alltså många frågetecken. Känner du igen fler än jag, hör av dig.
Jakten går vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar