måndag 15 februari 2010

Efterlysning som gav resultat-visst möttes MFF-Atlético Madrid


RIIIIIING...
Det dröjde inte många minuter, efter jag lagt ut min efterlysning-se inlägget nedanför-så ringde telefonen.
Det var Tommy Wahlsten, Sveriges ledande statistiker när det gäller fotboll m m. Jo, det är samma Tommy som konstaterade i TV:s morronprogram att Roland Nilsson fått ett landslagsmål som egentligen Tomas Brolin borde ha.
Givetvis hade han blixtsnabbt läst min efterlysning angående den försvunna matchen i Europacupen mot Atlético Madrid 1966. Beskedet kom omgående:
-Visst möttes lagen. Första matchen hemma d
en 28 september, förlust med 2-0 inför 3772 åskådare, Returmötet i Madrid slutade med ny Atlético seger. Nu med 3-1, efter att Ingvar Svahn gjort MFF:s mål, fastslår Tommy Wahlsten.
Där satt jag som en annan fåntratt. Tommy vet vad han talar om. Han är också dynamo i medlemstidningen för Sveriges Fotbollhistorikers och Statistikers medlemstidning Bolletinen som i nr 4 förra året hyllar MFF.
Bli du också medlem. Det ska jag bli.
Alltid lär man sig något, som nu det här med Atlético Madrid.
Nu är jag vaken.

Och som inte Tommys avhyvling vore nog, så skickade Luis i Madrid över spanska tidningssidor från matchen 1966.
RAAAASP, sa det i mailboxen.
OK, la gente me doy...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar