fredag 2 oktober 2009

OS i Rio och staty av Zlatan-guldkorn en fredag!



De olympiska spelen ska gå i Rio de Janerio 2016. Det bestämdes i kväll i Köpenhamn. Det var godis. Brasseland fick se MFF på turné för 60 år sedan. Vem vill protestera mot ett sådant beslut?
Pelè slog Obama.
Bara en sådan sak.
En Malmöbo mejlar till gatukontoret och föreslår en staty av Zlatan Ibrahimovic.
Det är gammalt.

Redan i april.
Då presenterade jag förslaget om en statyn av Zlatan här på BLOGGEN. Grejen är den att jag inte hivade iväg uppslaget till trista gatukontoret. För när det gäller en staty av Zlatan pratar vi om framtiden. I vart fall måste han först sluta lira boll.
MFF:s VD Pelle Svensson har fångat upp mitt förslag.
-Snyggt. Vad kostar en sådan staty?
1 miljon svettiga svenska kronor. Då görs den i det skånska svarta guldet-diabas-se bilden som jag själv tillverkat.
-Men, vem ska göra det, fortsatte Pelle.
-Christer Bording. Han är bäst i Sverige på
att skulptera i diabas, svarar jag.
Christer har t o m fått göra en replik utav Monumentet i Milano som överlämnades till Påven vid anhörigföreni
ngarnas, alltså de som omkom i den där hemska flygolyckan, audiens hösten 2003.
Han är också inbjuden till konstbiennalen i Florens, Italien den 5-14 december. Storslaget värre.
Pelé slog Chicago, Tokyo och Madrid.

Och, mitt hersskap, Barack Obama med stilig fru samt USA:s Skavlan
Nu gassar vi ner. Återvänder till fredagen den 2 oktober. I dag.
Love har namnsdag.
Då kör vi:
Christer är diabasens Zlatan.
Zlatan skulpterar som Christer, fast med boll.

Mer om konstens Zlatan, Christer Bording, finner du HÄR!
Fast först lite karneval i RIO!
Klicka Sydsvenskan HÄR!

Läs Sydsvenskan och statyn HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar