lördag 24 oktober 2009

Anja Gatus klarsynta analys av förbundskaptensfrågan


Jag vet inte om ni som jag, blir yr i huvudet av alla spekulationer om vem som ska bli ny förbundskapten efter Lagerbäck. Det går inte en dag utan nya namn dyker upp.
I dag kör tex Expressen ett exklusivt avslöjande om Hasse Backe och Erik Hamrén. Aftonbladet satsar på Lothar Mattaus och en udda figur som Alberto Zaccheroni.
Dessa båda kvällstidningar har helt spårat ur. Ja, det är helt galna i sina spådomar.
Därför känns det som ett reningsbad att
läsa Anja Gatus krönika i dagens Sydsvenska Dagbladet, med rubriken "En välregisserad dokusåpa".
Anja skriver:
"Lagrell är en av Fotbollsveriges mest mediasmarta personer."
Hon menar att allt är klart, men att Lars-Åke Lagrell lägger ut dimridåer, för att få lugn och ro med den eller de som verkligen är aktuella för jobbet.
Helt rätt, Anja. Din krönika är glasklar.
Du som ung kvinna piskar alla trögfötter
till både unga som gamla Gubbar i övrig media. När jag läser din krönika, blir det spel mot ett mål, t o m flygande, som vi sa när jag var ung.
Jag gillar alla dessa unga tjejer som kommer fram inom sportjournalistiken. De rör verkligen om i den trögflytande Gubbgrytan. De är dessutom rasande skickliga och kunniga.
Var fanns ni, Anja, på min tid?
Vem jag tippar som ny förbundskapten?

Jörgen Lennartsson och assisterande det första året blir hans vapenbroder från U-21, Söderberg, var namnet.
Smaka på den kolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar