måndag 26 oktober 2009

Basta Gubbtjyv! Kalmarkändisen Sven Ekberg går vilse!

Mannen på bilden heter Sven Ekberg. Han är en gammal kompis till mig.
Sven är en stor kändis i Småland, men hetare i Kalmar och hot som helvetet på Öland, där han bor.
Sven håller på Kalmar FF i fotboll. Det är inte så konstigt. Laget lirar på hans hemmaplan som alltså är Kalmar i allsvenska sammanhang.
När klubben blev svenska mästare förra året, trodde jag Sven skulle tippa i havet från Ölandsbron. Jag var faktiskt beredd att åka upp till Kalmar och gasa ner honom med renat och skånsk leverkorv.
Nu är det kärvare tider. För MFF har det kärvat i fem långa magra år. Kalmar FF, däremot, faller med flaggan i topp.
Trots förlusten av sju-minst-storspelare sedan SM-guldet, ligger man före Malmö FF. Det är väldigt bra jobbet.
Nu är det emellertid slut med det roliga.
Efter matchen Kalmar FF-Malmö FF, kommer Sven att yra både hit och dit. Då kan han behöva skylten.
Jag har renat och leverkorv, så det löser sig alltid.
Nu ska jag skvallra för Sven:
3-0 vinner vi med.
Basta, Gubbtjyv!

Läs Tobias Christofferssons rapport inför matchen. HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar