tisdag 29 september 2009

BLOGGEN AVSLÖJAR: Special tillverkade vapen till huliganerna från Italien

Jag kan inte sluta förundras över hur man lyckas plocka in hela Bagdad på Swedbank Stadion i samband med matchen mot Hammarby.
Vanligt folk blir rensade på minsta lilla vattenflaska eller får köpa dricka där korken skruvas bort. Korkar kan tydligen förvandlas till dödliga vapen.
Nu är det så att vi tar med oss egna korkar in på arenan. När vi gamla Gubbar och Kärringar muddras, bryr man sig inte om en liten kork i fickan.
Korkförbudet är alltså urlöjligt.
Men så var det det här med bomber och bengaliska eldar.

Jag får från en välplacerad källa i Hammarby IF information om hur det kan ha gått till. Dessa dårar som inte ska förväxlas med Hammarbys seriösa supportrar som är i klar majoritet, slår till när de nya arenorna byggs.
De tar sig under tex semestertider in på arenan och skaffar gömställen som laddas med bomber och bengaliska eldar.
Det låter inte riktigt klokt. Andra sidan kan man råna värdetransporter med helikopter, är allt möjligt.
Jag kontaktar Hammarbys presschef Urban Rybrink.
-Det har jag aldrig hört talas om. Det låter som en skröna, fast man vet aldrig, säger han och fortsätter:
-Vi vet, däremot, att man köper special tillverkade raketer och eldar från Italien. Dessa är ytterst små och gjorde för att smugglas in på arenorna.
-De är alltså väldigt lätt att gömma, i kalsongerna eller i flickvännens behå. Före varje match på Söderstadion försöker vi rensa anläggningen så gott det går.
-En populär hålighet som man gömt mycket i är själva röret till toalettrullarna. Fast de ligger alltid steget före oss, slutar Urban Rybrink.
När man får reda på detta: special tillverkade vapen till huliganer, blir man nästan på rädd.
Jag utgår ifrån att MFF har koll på det här, fast jag vet inte.
Jag kände då inte alls till det.
Skrämmande.

1 kommentar: