tisdag 21 september 2010

Inga fler DIPPAR som blir DEPPAR!



Hur kunde det gå så fel?
Från glödhet till iskyla? Och detta på bara några dagar. MFF har radat upp segrar. Visat upp ett bländande spel. Förtjusat oss i publiken, både på borta-som hemmaplan.
I matchen mot HIF behövde egentligen 23 700 åskådare efter matchen fått hjälp av dr Phil. Det var en olidligt spännande kamp som gav oss andtäppa och hesa röster dagen efteråt på jobbet.
Så kom matchen mot Djurgården. Sorg och besvikelse efter förlusten med 1-0. Jag ger samtliga spelare i MFF rakt över disk underkänt. Jag trodde man skämtade med mig.
Precis allting var som bortsopat. Med ett expresstågs hastighet återvände MFF till samma märkliga lunk man praktiserat de senaste fyra åren.
Varför?
-Det kommer en dip, förr eller senare, säger Guillermo Molins till Expressen/KVP. Och så hotar han med att sticka sin kos för att han inte fick spela från start.
Stick då. Det blir i så fall en klubb i Danmark och så spelar du i Trelleborgs FF om två år.
Dip?
Jag köper inte några dippar. Är man inne i toppstriden om guldet duger det min själ inte med några dippar.
Jag har sett MFF kört med dippar år ut och år in. Något måste vara fel, när inte ens en sådan match som man gjorde mot HIF kan tända spelarna.
Nu är det IFK Göteborg som gäller. Jag vill inte se någon mer dip i år. Jag vill se rusig glädje, Barca-fotboll och jävlar anamma.
Vad var det den stadiga hockeybasen, Helga Berglund, sa en gång i tiden?
Jo, han skapade en klassiker med:
-Tjempa grabbar!
Åt helvete med alla dippar. Jag vill inte se några fler dippar som blir deppar.
Basta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar