tisdag 9 mars 2010

MFF-affischen som får mig att känna mig som Keith Richard



Suddig. Rörig. Rock`n roll i huvudet. Keith Richard har gått ut och dementerat att han INTE slutat dricka sprit.
Jag känner mig som Stones-Richard efter några blöta dygn.
Orsaken är MFF:s berömda affisch.
Frank Magnusson skickar mig en affisch han snodde som femåring i Malmö 1975. MFF:s motståndare har något som påminner om en vinröd tröja.
Vännen Björn Björnskär påpekar i all enkelhet, att i MFF-tidningen "Avspark", sista sidan, har liraren en vit tröja. Det konstiga med det, är att MFF gett OK till att förfalska det heliga originalet.
MFF möter Örebros SK den 23 mars, hemmapremiär i allsvenskan. Det är inte alls konstigt. Nej, det är tröjans vara eller icke vara.
-Färgen på tröjan spelar tydligen ingen som helst roll, man blandar och ger, fortsätter han och tillägger med emfas:
-Frågan är då vem som har upphovsrätten till den riktiga och äkta tröjan på originalbilden?
Den äkta varan, alltså det motivet som den där professorns i Prag 1946 slog samman i olja.
-Den hänger på mitt arbetsrum på kansliet, sa MFF:s VD Pelle Svensson, till mig sommaren 2009.
Jaha, så var det med det.Då återstår frågan som vibrerar i luften som ett riff av Keith Richard.
Upphovsrätten?
Det borde vara professorn i Prag.
Lever han?
Jag får nog ta mig en tuting.



RÖSTA!
Sista chansen!
Rösta på bloggen helt anonymt hur det går för MFF i årets allsvenska. Längst upp till höger på BLOGGEN!!!
Och så Rock`n roll på det.
Gissa med vem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar