måndag 1 mars 2010

Bloggens bjudgodis: LADDA HEM!


Ja, ni vet hur det är. Utan man tänkt på det så fyller moster Greta år, den där resan till Puttgarden, bjudgäster, skolträffar med gamla indianer och andra onödiga saker och ting.
Och så är det match! Mot Djurgården, Kalmar, Häcken eller vilka det nu är MFF möter.
Katastrof!
Herregud, vad tänkte jag på? Hur ska jag nu kunna trassla mig ur den här knipan?
Här får du hjälp. Jag smällde samman MFF:s digra matchprogram i vår. Jag gjorde det till en bild. Allt du behöver göra är nu att klicka på bilden. Då blir den större. Klicka igen med musen och spar hem bilden. Skriv ut bilden och sätt den på kylskåpet.
Du har läget under kontroll.
Fast en VARNING är på sin plats. Förra säsongen kastades plötsligt matcher om. Det kunde kännas rörigt, så trots allt kan moster Greta även i fortsättningen stöka till det för dig
.
Snö,kyla och skyfall kan också stöka till det. Därför har Svenska Fotbollförbundet en lista över reservplaner. Alla lag ska nämligen ha reservplaner. Vissa känns mer snurriga än andra. Malmö FF kan om vi dränks i snö eller en tsunami få spela på Olympia i Helsingborg, medan HIF hänvisas till Örjans Vall i Halmstad som är en 1920-tals anläggning och knappt klarar fyra droppar regn. Elfsborg på Ullevi medan IFK Göteborg har Borås Arena som reservplan osv.
Jag känner mig snurrig.
För att landa njuter jag blick av bilden här nedanför. Rekordmagasinet från 1952 med MFF:s juniorlag. Märkligt att man körde ut en lagbild på ett juniorlag, men så är det inte vilket juniorlag som helst.
I vanlig ordning är det endast en av lirarna på bilden som gick hela vägen och blev stjärna i klubben, nämligen Lennart "Lill-Kick" Svensson. Nu är hans namn felplacerat. Där står till vänster när det ska vara tvärtom. Han sitter längst ut till höger.
Jag tror jag tager mig en kopp kaffe.
FOTNOT: Även reservplanslistan har jag gjort till bild. Den går också att ladda ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar