fredag 28 januari 2011

MFF-KRASCHEN: Bloggen varnade redan 2009.

Den 25 februari 2010 körde jag ut den här bilden med en syrlig bildtext på MFF-BLOGGEN.
Jag har varnat för det som nu håller på att inträffa, gång efter annan. Ingen har brytt sig mer än jag och min kompis Leif Christoffersson.
Leif har startat och drivit framgångsrika företag själv. Han såg genast det bristfälliga upplägget. Det blev omedelbart tummen i ögat på MFF.
Vi var alltså ovanligt tidigt ute. Redan inledningsvis av säsongen 2009. MFF:s stora problem är utan tvekan Swedbank Stadion med sin obefintliga eventverksamhet. Denna underbara arena har nu blivit en allvarlig ryggsäck för klubben.
Det stora felet är att man driver den i stort sett själva.
Tänk om man byggt tak över klabbet.
Tänk sedan om man haft ett samarbetsavtal med Svenska Handbollsförbundet osv.
Tänk, då hade Sverige spelat sin VM-semifinalmatch mot Frankrike i kväll inför 25 000 åskådare.
Tänk att med ett annat och mer begåvat upplägg skulle MFF haft en annan ekonomi i dag.
Tänk också att styrelsen med dess or
dförande, Håkan Jeppsson, sover på söta örat. Det som offentliggjordes i dag om MFF trista ekonomiska situation, är tyvärr bara början.
Tänk på att fler huvuden kommer att rulla. Heller hur Håkan Jeppsson.
För övrigt.
Tänk att Pelle Svensson tog sin hatt och gick. Han fick skampålen.
Tänk om inte Bengt Madsen fått storhetsvansinne.
Han sa när han avgick:
"Jag är stolt över att kunna lämna över 120 miljoner till klubben".
Snick-snack.
Tack Leif Christoffersson för din framsynthet som bara jag lyssnade på.
Här får ni länkarna till inläggen i MFF-BLOGGEN som jag genom åren varnat för det som kom i dag.


http://callerockbacksmff.blogspot.com/2009/07/foretaget-som-startade-baklanges.html
http://callerockbacksmff.blogspot.com/2010/02/krisen-i-mff-som-gor.html
http://callerockbacksmff.blogspot.com/2010_06_01_archive.html
http://callerockbacksmff.blogspot.com/2010/02/arsredovisningen-det-stundar.html

Sydsvenskan om krisen HÄR!
Expressen HÄR!

2 kommentarer:

  1. Snart krävs det väl att Malmö kommun ska sponsra MFF med miljoner skattepengar för varumärket och reklamen för Malmö! MFF ska sälja sig själva och varumärket utan skattepengar.

    SvaraRadera