fredag 14 augusti 2009

Se upp för ficktjuvar på Swedbank Stadion!

Bosse Christoffersson på bilden har sura minnen efter matchen hemma mot GAIS i slutet av maj. Inte nog med att själva matchen inte var mycket att hänga i granen, en ficktjuv plockade också av honom plånboken.
-Jag är säker på att det var någon som norpade den när jag stod och tankade senap på korven, berättar Bosse Christoffersson för BLOGGEN.
I dag förbannar han sig själv, att han hade plånboken i bakfickan. Vips, så var den borta: 500 spänn,kreditkort, körkort och hela rasket.
Säkerheten på Swedbank Stadion kan i många fall tyckas i löjligaste laget. Ta bara en sådan fånig sak, att man inte får ta med sig korken på flaskan till läskeblasket in på arenan.
Nu har vi själva löst det med att ta med en ex
tra kork i fickan.Bara nu inte någon ficktjuv snor den också.
Det här är första gången jag hört talas om ficktjuveri i samband med en MFF match hemma i Malmö. Jag har ändå varit med i liret på läktaren sedan 1955.
Nej, här har säkerhetschef Nisse Lovén missat något. Det är hög tid att trumpeta ut varningsrop för ficktjuvar på Swedbank Stadion.
Jag har otaliga gånger sökt Nisse Lovén för e
n kommentar. Jag har talat in meddelande på hans telefonsvarare, men människan HÖR INTE AV SIG!
Finns Nisse Lovén?
Har någon sett till Nisse Lovén?
HALLÅ NISSE LOVÉN!!!
Ni har ficktjuvar på Stadion. Hur fixar ni dessa till nästa hemmamatch mot Häcken?
Nej, jaga korkar i stället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar