måndag 20 juli 2009

MFF måste ladda med en tiger i tanken

Gott folk. Jag har kört det här tiger språnget på min andra blogg-http://callerockback.blogspot.com-i samband med dagens 40-åriga jubileum. Det var då människan landade på månen.
Jag tycker bilden även passar inför kvällens "Ödesmatch" mot Halmstad. Vinst och tåget går uppåt i tabellen. Förlust och tåget går nedåt mot Superettan. MFF-spelarna måste alltså vara aggressiva som en tiger i kväll. Annars...
För övrigt är jag trött intill döden på dessa s k "Ödesmatcher". Jag tycker det inte varit något annat de senaste åren. Problemet är att Roland Nilsson mest påminner om en vänligt jamande huskatt.
Jag märker också en tydlig trötthet bland folk runt omkring mig.
Några röster:
-Nu orkar jag inte längre. Jag skiter i kvällens match och drar till Blekinge.
-Jag tänkte hoppa av, men så, mer eller mindre, tvingar sonen mig att gå. OK, sa jag. Ingen vinst i dag och jag skiter i det i fortsättningen.
-Jag åker till SM i boule i Växjö i stället. Calle, du får ta smällen.

Den sista rösten tar priset. Då ska ni veta att han har köpt sig en klubbstol för 17 000 spänn inför säsongen.
De andra har vanliga åskort, s k sittplatskort.
En röst till:
-MFF höjde priset för årskorten och så serveras vi bara skit. De borde skämmas. Man borde kräva pengarna tillbaka.
Det förekommer också en namninsamling för en bojkott av klubben på nätet. Några hundra har faktiskt skrivit på.
Den här namninsamlingen tar jag kraftigt avstånd från. Det är fel väg att gå. Ingen tjänar på det. Trams, tycker jag.
Däremot gjorde supporterklubben en fin gest i veckan, när man visade sitt stöd i samband med ett träningspass. Nu får vi se om det räcker för släppa fram tigern i spelarna.
Jag hoppas på det. Annars vet jag inte hur jag ska orka vidare och ta mig in till den fina Stadion som tyvärr inte blivit någon lyckoarena.
Nej, jag orkar inte ens tippa matchen. Det får vara. Mina förväntningar är lika låga som när bilen fått soppatorsk.
Jag hoppas på att Roland Nilsson stoppat in en tiger i tanken och inte sin egen jamande huskatt.
Calle Rockbäck


Läs publikens reaktion på Sydsvenskan. HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar