måndag 15 november 2010

Zlatan tar hem Guldbollen-jag smekte den

Kommer Zlatan att få sin femte(!) Guldboll i kväll? Ja, vem ska annars få den?
Det finns ingen annan kandidat, möjligen Daniel Andersson för lång och trogen tjänst. Det hade natruligtvis i så fall varit fantastiskt.
Pappa Roy fick Guldbollen 1977.
Storebror Patrik hela två gånger, 1995 och 2001.
Om Daniel skulle få den, blir Andersson FAMILJEN GULDBOLL! Smaka på den.
Det närmaste jag själv kommit Guldbollen var hemma hos MFF-backen Erik Nilsson (1916-1995) i Höllviken. Den stod på paradplats i bokhyllan. Erik var MYCKET stolt över sin Guldboll som han f
ick 1950.
Han tog varsamt ner den och överlämnade den till mig. Jag stod där som ett fån och smekte ömt en av de tidigaste Guldbollar som delats ut. Det var mycket kärleksfull. Vi sa nästan Amen när Erik ställde tillbaka den i hyllan.
I kväll får Zlatan famnen full med Guldbollar.
Tyvärr för familjen Andersson.



ÅRSKORTEN!!!
Jag skicka ett magsurt mail till MFF:s VD, Pelle Svensson, i dag:
Årskorten (2011) verkar vara en röra i år. Vi har haft sex årskort, sedan endast de närmast sörjande gick och såg MFF (2100 åskådare mot Djurgården 1991). Det har alltid varit världens enklaste sak att förnya och betala in pengarna. I år får man tydligen gå en kurs. Vem har bestämt att man ska kladda till det så här? Jag har inte ens fått någon uppgift om hur mycket ett årskort för säsongen 2011 kostar.
Och då ska man betala in eller ska man inte den 16 november, alltså i morgon. När jag då kollar mff.se där man ska logga in, samt ev betala, så går inte det pga underhållsarbete. För övrigt verkar hemsidan innehålla buggar som är stökiga.
Varför ska det göras så komplicerat?
Nu vet jag varken ut eller in och vi riskerar bli blåsta, så får det verkligen inte gå till.
hälsningar
Calle Rockbäck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar