lördag 16 oktober 2010

På måndag måste man täppa till truten på Henrik Rydström

I lördagens sportbilaga kan vi konstatera, att den munhuggande slitvargen, Henrik Rydström i Kalmar FF, synar sin egen bluff. Det han skrev om MFF inför årets säsong, visade sig vara helt fel.
Om jag fattat saker och ting rätt, så trivs Henrik på Swedbank Stadion. Det är givetvis den intima atmosfären som blir till ett livgivande gift. Därför är jag så rädd för att Henrik Rydström kan ha ork och kraft och välta omkull årets segermaskin, MFF.
Kalmariten är nämligen också en av mina favoriter på planen. Alla lag behöver en Rydström som irriterar, munhuggs och ensam kan förvandlas till en hel vargflock.
Jag ser en hel del Claes Cronqvist (Djurgården och Landskrona) i Rydström. CC retade på 70-talet gallfeber på Krister Kristensson. Nu är inte Rydström på långa vägar så ful som CC var. Alltid något. Fast käften är lika stor. Om inte större.


För att stilla mina franska nerver får jag backa tillbaka till 1950. Passa på och njut av tabellen här ovanför.
MFF i topp.
Kalmar FF i botten.
Smaskens.
1950 mötte MFF Kalmar FF hemma och vann med 5-1. Därmed hade MFF vunnit 23 seriematcher i följd.
På måndag kan MFF om man slår Kalmar notera sin tolfte hemmaseger i svit. Ja, om det då inte vore för Henrik Rydström.
Räkna med att han kommer att göra allt för att få ungtupparna i MFF att tappa fattningen.
Tyvärr har inte MFF någon Krister Kristensson i dag. För han hade med en stenhård glidtackling skickat ut Henrik Rydström i omklädningsrummet.
Här nedanför ser ni MFF:s lag hösten 1950.
Mumma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar