lördag 30 oktober 2010

Korkat agerat av ledningen i MFF

Det tog mig verkligen emot att trixa till vinjettbilden. Sanningen är den, att om MFF tar hem guldet eller inte, kan klubben rent ekonomiskt göra en Titanic. Och sjunka.
MFF har två ödesmatcher kvar innan man, förhoppningsvis, kan höja Lennart Johanssons-pokal på Swedbank Stadion den 7 november. Spelartruppen och klubbens organisation borde få lugn och ro.
Då ser jag till min förvåning VD:n Pelle Svensson poppar upp i den ena tidningen efter den andra och pratar om MFF:s usla ekonomi.
Jag har skrivit om klubbens komman
de krisekonomi flera gånger, redan våren 2009.
I slutet av 2009 flaggade Pelle Svensson för framtida likviditetsproblem. Jag skrev om det. Ingen annan tog upp det.
Nu står vi där. Pelle Svensson skyller på finanskrisen. Det är skitsnack. Sanningen är den att eventsidan, vars uppgift är att få fart på Swedbank Stadion minus fotbollsdelen, mer eller mindre, har havererat.
Maken till felplanering har världen sällan skådat. Ta bara den över måttan trista restaurangen 1910. Där har inte ens vi med årskort tillträde. Urlöjligt. Feltänk.
Nu har hela evenprojektet blivit en kvarnsten som är amatörmässigt skött. Omorganisation krävs.
Men framförallt. Vänta med att gå ut och prata om klubbens ekonomi tills allsvenskan är slutspelad.
Hur tänker ni, egentligen?

Jag borde skrivit om den viktiga matchen mot Brommapojkarna. Nu har Pelle Svensson sett till så alla sportjournalister fått blodvittring.
Skyll er själva.
Korkat är ordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar