lördag 14 november 2009

VD-Pelle formar ett nytt MFF

Det skrivs historia i dagens Sydsvenska Dagbladet. Aldrig någonsin har en ledare i MFF lagt sig platt inför kritik som kommer utifrån.
Eric Persson morrade och skällde som en bandhund. Tog gärna kritikern i örat.
Hans Cavalli Björkman morrade och skällde som en bandhund. Vred dessutom om örat.
Bengt Madsen som har denna yttersta posten i dag, inte bara morrar och skäller. Han är dessutom hånfull mot allt och alla som piper något negativt om klubben. Han sliter gärna av hela örat också.

Andra sidan så var det Kungen själv som skällde:
Zlatan.
Så här har han sagt i veckan som gått om MFF:
"MFF borde få in folk som vill vinna. Det finns ingen glädje kvar. Folket som jobbar där, har varit med för länge. De har det för bekvämt. Man borde få in folk som går helhjärtat in i klubben och vill vinna."
Allt enligt Sydsvenska Dagbladet.

Pelle Svensson svarar i dag på Zlatans kritik i Sydsvenskan:
-Det han talar om är precis det vi håller på med i MFF.
Eric Persson hade sagt:
-Genom mina ljusblåa ögon, ser jag att ynglingen fått storhetsvansinne.
Hans Cavalli Björkman hade svarat:
-Han kan väl komma hem och spela hos oss igen, så får han se hur lätt det är.
Bengt Madsen kunde rutet:
-Han vet min själ inte vad han talar om. Det är ett jävla sätt och komma här och kritisera klubben som lärt upp honom. Barcelona mig hit och Barcelona mig dit...han är min själ inte ett dugg bättre än den svenska domarkåren.

Pelle Svensson lägger korten på bordet, men på ett diplomatiskt sätt: den inre städningen har börjat.
Det syns redan utåt. Hasse Borg lämnar. Även om nu Pelle Svensson vid vårt samtal i somras försvarade Hasse till sista blodsdroppen.
En sak skall ni veta.Pelle Svensson är en ytterst behaglig person.
Han äger dessutom ett äkta MFF-hjärta, alltså precis ett sådant som Zlatan efterlyser.
Hur jag vet det?
Jo, i somras när jag plockade fram gamla MFF:aren från 1940-talet, fick Pelle nästan andtäppa i min Täppa. Hela hans reaktion, kroppsspråket, visade på att här gror äkta vara och inte Ullared.
Jag håller tummarna för att Pelle Svensson klarar av Bengt Madsen. Det är en nödvändighet.
Det är nämligen Madsen som vrider örat av folk som kritiserar klubben. Ni kan bara se hur det gick för supporterchefen Ernst. Han kastades ut från värme/kylan.
Kockumandan, kallade Jens Fjällström det för i TV.


Pelle Svensson om Zlatans kritik. Sydsvenskan HÄR!

1 kommentar:

  1. Rätt notering. De betonggrå väggarna i trappuppgångarna borde få lite varm och välkomnande färg!Och visst är det också rätt att MFF behöver rensa ut lite i leden så att lite mindre sker "inom familjen".

    SvaraRadera