måndag 9 november 2009

Bondfångeri!

Något så dödande till restaurang som 1910, har jag inte sett sedan 1978. Det var den gången jag halkade in på ett dansställe i Novosibirsk, huvudstad i Sibirien.
Det som skiljer dessa två ställen åt, är att i Sovjetunionen kolkade folk i sig vodka tills de stupade.
MFF:s restaurang, 1910, i Swedbank Stadion möter upp med dunkvin och blaskigt öl. För detta nöje är fotbollens överklass, affärsvärlden, beredda betala hutlöst med kulor.
Restauranglokalerna i både Novosibirsk
och på Stadion är så dödande att klockorna stannar.
Det är alltså den här helgedomen, Restaurang 1910 med plastliknande kristallkronor i taket, som varit portat fö
r mig hela säsongen. Jag är ju en vanlig bondlurk som endast orkar med ett årskort för 3900 spänn.



Efter besökt restaurangen, är jag glad över att vara en vanlig bondlurk och slippa åka på detta bondfångeri.
Hur jag tog mig in i 1910 (bra namn)?
Jo, sista hemmamatchen mot Brommapojkarna, öppnades portarna för allmänheten. Vi bondlurkar gled in och glodde på vindunkarna och trodde inte våra ögon.
Var det allt?
Snacka om överspel.
Bondfångeri, var ordet.



FOTNOT: Det är jag som lagt in restaurangskylten i vinjettbilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar