onsdag 3 juni 2009

Här får jag svar från MFF:s VD Pelle Svensson!

Jag ställde för några dagar sedan följande fråga till MFF:s VD Pelle Svensson:

Hej!
För första gången sedan 1955, har jag blivit portat i samband med en MFF-match. Jag tänkte besöka restaurangen, men det blev nobben. Den är tydligen endast till för VIP.
Ska det alltid vara så?
Jävligt konstigt.
Jag trodde det inte fanns på kartan att man som 63-årig gubbe skulle bli portad i samband med en MFF-match.
Skandal!
Hälsningar
Calle Rockbäck


Och Pelle Svensson svarar mig i dag:

Hej!
Beklagar att du känner dig portad. Men de som sitter i stora restaurangen har köpt platser med middag på förköp. Det kan naturligtvis alla göra!
Till nästa match är en ny restaurang öppnad – O´Learys – där krävs inget förköp.
Med vänlig hälsning
Pelle Svensson


Pelle, vi som var med på den tiden, när endast de närmsta sörjande gick och såg MFF (trots att MFF i många år hade ett kanonlag), vet att det svänger fortare än ett pariserhjul.
Jag sitter på ett fint årskort. Nej, det är inte någon klubbstol för 16 000 spänn, men fint nog på sektion 34. Detta räcker således inte.
Det kan komma tider, då ni blir glada över att någon förbarmar sig över en ”korvajävel”.

FOTNOT: Bilderna har jag själv tagit. Copyrighten är alltså min. Stop-märket har jag själv lagt in och understa bilden har jag trixat lite med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar