måndag 31 januari 2011

Omladdning med Per "Texas" Johanssons blogg!

Efter röran om MFF:s ekonomi får vi ha lite kul. Då beger vi oss över Nissan i Halmstad och hamnar hos Per "Texas" Johansson.
Den f d HBK spelaren lirar i år för Falkenbergs FF i Superettan. I Hallandsposten skriver Per sin blogg. Just nu är han inne på sina tränare han avverkat som elitspelare. Det är en kul läsning.
Jag hugger en bit i texten om Tom Prahl:

"Jag gillade Tom. Men när jag kom till HBK fick jag en chock. Inte för att Prahl kallade mig ”Tex-mex” varje dag, utan för andra saker.
Prahl är den tränare som lärt mig mest om ”lagbygge”. Gjorde du inte som spelidén fick du små ”elstötar” till kommentarer. Tillslut gjorde du som han ville och laget blev ett väloljat maskineri.
Han var också väldigt mån om gruppen. 2 st fester per år skulle det vara med repsektive. Han hade också små ”lektioner” på planen. En gång lärde han oss att trampa igen en tuva på bästa möjliga sätt.
Han levde också efter devisen ”spela som du kan, inte som du vill”.
Han hade en försmak för Tyskland och skrek "Booondesliga" varje gång Torbjörn Arvidsson sköt ett lågt pressat skott i bortre.
På somrarna kunde han ha glidtacklingsträningar på snustorra planer. Jag har fortfarande ärr på knäna. Han var även vidskeplig och hade övningar som gick ut på att skjuta bollen så långt åt helvete du kan. HBK:s assisterande tränare Michael Svensson är bäst på detta genom tiderna. Materialare Hasse fick hämta bollarna i Nissan."


Ja, hur det sedan gick för Tom Prahl vet vi alla. Han hamnade i MFF. Laget tog SM-guld 2004. Det skulle som i år, bära ut i Europa på nya spännande äventyr. Då lät det så här:



Pers blogg hittar du HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar