fredag 20 mars 2009

Nu drägglar vi LJUSBLÅTT!

Himmelsblått dräggel!
Ett vykort från mitten av 1970-talet med klassiska guldlirare. Och deras autografer.
Jag tog ut MFF:aren från 1956 från minnenas kammare. Plötsligt glipade detta vykort fram.
Här finner vi alla de riktigt tunga namnen:
Krister Kristensson. Han som rensade skålen med gottis hemma hos mig när vi var barn.
Bosse Larsson. Han som tunnlade mig i Beijers Park, Kirseberg, Malmö. Vände om och tunnlade mig natten lång.
Staffan Tapper. Han som grät ut mot min axel när jag blev skolmästare för Malmö i fotboll 1961. Jag spelade en rå centerhalv i Rörsjöskolan. Vi slog Staffan Tapper, förlåt, slog Kronoborgskolan i finalen med 2-1.
Ja, så där kan man hålla på. Hyvens killar.
Janne Möller?
Han tränade upp mig efter diverse operationer, så man varken blev lytt eller halt livet ut.
Autograferna?
Guld, givetvis, men jag har även Tore Svenssons autograf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar