lördag 24 juli 2010

Bloggens kupp: Skickade in en observatör i AIK-klacken!

Observatörens hjärta dunkar för ärkefiendena Hammarby IF. Värre än så kunde det inte bli. För sin egen hälsas skull bar han helt anonyma kläder.
Han berättar:
-Det blev rörigt redan från början. Biljettköpet. Jag fick stå i två olika köer. Var fanns det logiska tänkandet? Dåligt.
Väl på plats smälte han in i den omfångsrika AIK-klacken. Fast det var sittplats stod alla upp under hela matchen.
Hammarbys supportrar har annars gjort sig kända för att ha en lödig klack hemma på Söderstadion. Nu fick bloggens observatör uppleva något helt annat med fiendeklacken.
-Man visade upp en hatiskt stämning. Det fanns ingen kärlek till sitt lag AIK, välidgt trist.
-Inga bra ramsor, bara "Kom igen Gnaget", om och om igen. Det var mest skit, berättar han efter matchen som blev nog så dramatiskt, när alla AIK:are slussades ut i det fria.
-Huliganerna i klacken slängde bomber mot polishästarna. Man var bara ute för att provocera polisen. Inget annat syfte. Dårar. Det urartade med kravaller med polischock.
-Jo, jag klarade mig. Jag smög efter stadionväggen, fortsätter bloggens observatör.
Jag själv var nog så orolig, både för min egen hälsa och vår observatörs väl och ve. Jag stod och tryckte mot en skyddande vägg inne i parkeringsgaraget. Några meter från mig rasande AIK-supportrar och polishästar med klapprande hovar kom rusande utanför. Jag fick se en polischock mot en samling idioter rakt framför min näsa. Det var ingen kul upplevelse.
Matchen då?
Jo, den vann MFF med 1-0
Matchen på läktaren vann MFF-supportrarna med 100-0.
Får jag en whisky.


FOTNOT: Viktigt påpekande. MFF-BLOGGEN är helt fristående. Drivs helt i privat regi av Calle Rockbäck. MFF-BLOGGEN har ingen som helst anknytning till Malmö FF.

Sydvenskan HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar