lördag 28 mars 2009

5-0 till Malmö FF men det bästa bjöd Sydsvenskan på:


Jag minns första gången jag någonsin såg TV i mitt olidligt spännande liv. Det var dansk TV. Svensk TV fanns inte på kartan i Malmö 1955. Jag var 8 år och såg en helt obegriplig pjäs som utspelade sig i ett gravkapell.
Svensk TV såg jag för första gången 1957. Det var vovven Lassie med Elisabeth Taylor som barn. Det blev en snöig och knappt synlig bild. Störningarna var tusenfaldiga.
I dag har jag sett framtidens TV för första gången, nämligen på datorn, träningsmatchen mellan Malmö FF-Team Kosovo på Malmö Stadion. Bilden helt OK. Kommentatorerna Filip Magnusson och Andreas Yngvesson helt OK. Det var Sydsvenskan som bjöd på den historiska händelsen, 54 år efter gravkapellet.
Tack Sydsvenskan, väldigt mycket bra. Det gjorde inte saken sämre att MFF körde över Kosovo med hela 5-0. Tack alla spelare i MFF.
Inte nog med det.
Jag såg den historiska matchen tillsammans med MFF:s officiella maskot i början av 1990-talet, Todde. Tack till Todde också.
Jag kommer vad det lider att berätta Toddes spännande historia i maskotarnas värld. Efter några slitsamma år vilar numera Todde ut på hedersplats i mitt lekrum.
Snart allsvensk premiär. Härligt med 5-0 i bagaget.
TOPP!

Se och Hör vad Hans Gren säger om matchen.
MFFtv. HÄR.
Sugen på ett gediget matchreferat? Läs Tobias Christoffersson.HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar